streda 27. júna 2012

Noc v Martinuse. S knihami. A koláčmi.

Začalo to všetko tak, že Martinus vyhlásil fotosúťaž s témou, kam dávam na noc spávať knihu, keď ju nečítam. Tak som tú svoju odfotila, poslala, a ak mám byť úprimná, tak som na to trochu aj zabudla.
A asi tak týždeň po odoslaní fotky som dostala do mailu takúto pozvánku.



Že waaaaaaau bola moja prvá reakcia :-) Moja prvá výhra v živote :-) A začala sa dilema. Kde zmenežujem spacák a aký koláč urobím. Ku knihe patrí samozrejme dobré občerstvenie, preto nemohlo chýbať ani tu. Voľba padla nakoniec na čoko cupcakes s čokoládou a kokosom a marhuľová bublanina.

Čoko cupcakes
čo treba na 12 kúskov
(zdroj receptu časopis F.O.O.D.)

250g polohrubej múky
100g nahrubo nastrúhanej čokolády (ja som použila horkú, s obsahom čoko 50%)
150g práškového cukru
250 ml čistého acidka bez príchute
3 KL prášku do pečiva
3 lyžice voňavého kakaa
100g masla
6 kúskov čoko tyčiniek s kokosom (napr. bounty)
na dekoráciu 100g roztopenej čokolády spolu s 50 ml sladkej smotany a kokosové čipsy

V miske som zmiešala múku, prášok do pečiva, trošku soli, cukor, kakao a postrúhanú čokoládu.
Maslo som nechala rozpustiť a vychladnúť a potom som tam pridala acidko.
Suchú masu som postupne zmiešala s acidkovým maslom, pridala nadrobno pokrájané kokosové tyčinky a premiešala.
Cesto som rozdelila do mafinových formičiek a nechala piecť cca 30 minút pri 180 stupňoch.
Keď mafiny vychladli, vrch som namočila do roztopenej čokoládovo- smotanovej zmesi a dozdobila kokosovými čipsami a nechala celé spolu zatuhnúť.




Rýchla marhuľová bublanina
čo treba:
5 vajec (žĺtky a bielky oddelene)
100ml oleja
240g práškového cukru
300g polohrubej múky
100ml vody
1 prášok do pečiva
2 lyžice kakaa

Žltky som vyšľahala s cukrom. Postupne som pridávala vodu, olej a múku s práškom do pečiva. Nakoniec som pridala tuhý sneh z bielkov.
2/3 cesta som vyliala na namastený a múkou vysypaný plech, a do cesta čo ostalo, som primiešala kakao. Tmavú časť som vyliala na svetlú, pekne spolu premiešala, aby vznikli mozaiky a na vrch som podávala na malé kúsky pokrájané marhule. Pri 180 stupňoch rúra piekla cca 30 minút.



Koláče pripravené, mohlo sa ísť do Martinusu.
Na jednej strane som sa strááášne moc tešila, ale na druhej som tam zasa isšla trochu s obavami, predsa len, človek nikdy nevie.
Ale všetko bolo tak, ako malo, okrem toho, že som food positiv, som aj book positiv a na tomto úžasnom mieste som stretla ľudí, ktorí sú na tom rovnako ako ja. Aspoň čo sa kníh týka, určite.
Na začiatku sme každý vyfasovali menovku, kde sme si napísali meno a aktuálnu knihu, ktorú čítame a predstavili sme sa.


Potom sme sa poprechádzali po kníhkupectve, aby sme videli, kde aké sekcie tu martinusáci majú (ako keby sme to už dávno nepoznali ;-) ).
Potom sme dostali "rozchod" a každý si mohol zaparkovať v obľúbenom kútiku book chutí. Ja som okrem iného našla aj túto krásku.


Tuto apelujem na všetkých mojich blízkych, ak mi niekto bude chcieť urobiť radosť, bude to určite za pomoci tejto knihy :-D
Hrali sme šarády, čomu sa ja trošku vyhýbam, predsa len, ten môj herecký talent, no nič moc. Moje šťastie zasa raz zapôsobilo, a vytiahla som si stvárnenie Hercula Poirota...
Zahrali sme sa ja súťaž o najlepšieho kníhkupca, ktorú som vyhrala!!!!!Súťaž pozostávala z dvoch častí, a to najrýchlejšie nájdenie knihy za pomoci martinusáka (kt. jediná pomôcka bola vo forme odpovede áno-nie) a správne upratanie poličky s knihami.
Priznávam sa dobrovoľne, pred touto súťažou som si dala doping vo forme asi polhodinkového spánku. Predsa len, toto sme riešili o pol štvrtej nadránom.
Najviac sa mi ale asi páčilo, ako sme diskutovali o knihách. Ja som si o sebe vždy myslela, že čítam relatívne dosť kníh. Ale v tomto kolektíve som si prišla ako totálny analfabet.
Ja som bola užasnutá z book vedomostí všetkých okolo, obdivujem a ďakujem martinusákom za to, ako ovládajú svoj sortiment, a s akým pozitívnym prístupom pracujú s ľuďmi. Aj vďaka tomu bola tá noc úžasná, pretože som sa tam naozaj cítila ako doma.
Takže ešte raz ďakujem, naozaj som si to tam užila :-)



rozmýšľačky pri šarádach s book tematikou

žeby dve slová?

juchúúúú, koláčiky chutili :-)

po polnoci sa trebalo posilniť. v štúrovi som si dala sendvič s morčacím mäsom a bazovou limonádou

už žiadne foto, chcem si čítať

a dostala som aj certifikát knihomoľa :-)

3 komentáre:

  1. Zuzi to je super, citala som o tejto akcii, aj pred, aj po skonceni, veru, muselo to byt skvele a prijemna atmosfera, mat tak skvele knihkupectvo "pre seba".. hmmm :-) gratulujem k vyhre!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super, super, super, takéto akcie patria medzi naj! Gratulujem, Zuzka :-)

    OdpovedaťOdstrániť